Szeretne nálunk hirdetni? Semmilyen formában nem akadályozzuk meg, küldjön egy e-mailt a sorkizart@gmail.com címre és felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Partnereink

presztizs_lapfej.jpg

alfa_logo.jpg

Csillag_logo.jpg

Szeretne nálunk hirdetni? Semmilyen formában nem akadályozzuk meg, küldjön egy e-mailt a sorkizart@gmail.com címre és felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Címkék

alkohol (70) állat (29) állatvilág (80) amerika (129) anglia (48) autó (47) baleset (55) bor (15) börtön (23) botrány (43) budapest (32) bulvár (32) bűntett (21) bűnügy (17) celeb (20) cici (20) egészség (42) egészségügy (39) élővilág (20) ember (18) étel (23) f1 (17) felmérés (25) férfi (70) film (44) foci (52) gazdaság (49) halál (27) hideg (16) internet (24) iskola (18) katasztrófa (15) kína (27) kórház (16) közlekedés (28) kultúra (54) kutatás (33) kutya (31) lopás (33) magyar (79) Magyarország (23) magyarország (185) média (37) németország (18) (79) oktatás (27) olimpia (16) orvos (15) pénz (94) pia (19) politika (112) reklám (15) rekord (37) rendőr (15) rendőrség (75) sör (15) sport (131) szesz (27) szex (40) színes (157) sztár (28) sztori (26) televízió (17) törvény (16) tudomány (117) víz (16) zene (32) Címkefelhő

2012.07.08. 17:24 SzöcsKe

U.i.: Ne küldj több levelet!

Konzultálgatunk, konzultálgatunk? Csak akkor küldjenek a politikusok még egy levelet, ha valóban kíváncsiak a válaszokra, nem pedig az önkényüket álcázzák színes levelekkel.

Egyre inkább úgy tűnik az előzetes információk alapján, hogy a nemzeti konzultáció sikertelen lesz. Több, mint nyolc millió embernek postáztak kérdőívet. Gazdasági kérdésekben kérik ki az emberek véleményét, de mivel eddig valamivel több, mint 300 ezer ember vette fel a párbeszéd fonalát a kormánnyal, a kudarc borítékolható. Az előző dialógusban még magam is részt vettem, azonban idén már én sem bontottam ki a borítékot.

Talán azért nem nyitottam ki én sem a levelet, mert úgy vagyok vele, hogy minek. Miért feccöljek energiát felesleges válaszadásra, miközben pontosan tudom, hogy semmit sem ér a szavam. Nem csak az enyém. A Tiéd sem. Álkonzultáción pedig nem veszek részt. Hozzám hasonló hitehagyottakból egyre több van. Vélhetően az ő papírkájuk is a kukában landol. Ettől függetlenül őszintén állítom, hogy a kezdeményezés jó. Megérné a pénzt is, hiszen a nép döntésével a demokrácia is megcsillan. Vajon akkor miért nem ér semmit a szavam?

Magyarország úgy véli, hogy nincs szüksége arra, hogy kérdezgessék feleslegesen. Mindegy, hogy Fidesz, MSZP, Jobbik, DK vagy LMP, egyik se jobb a másiknál. Vagy őszinte kérdést tesznek fel nekünk és valóban érezhetjük az előnyeit, vagy pedig az történik, ami most. Egy emberként kérjük a politikusokat: kérjük, ne zaklassanak bennünket feleslegesen.

91 komment · 2 trackback

Címkék: politika gazdaság párbeszéd kérdőív nemzeti konzultáció Fidesz


A bejegyzés trackback címe:

https://sorkizart.blog.hu/api/trackback/id/tr754636143

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nemzeti konzultáció 2. - Problémák és alternatívák 2012.07.08. 21:39:34

Tegnapelőtt a nemzeti konzultációt (NK) próbáltuk definiálni. A hozzászólásokból az derül ki, hogy az NK könnyen leértékelhető, talán kormányközpontúsága miatt. Amikor ilyen definíciók születtek rá a kommentelőktől, hogy “parasztvakítás”, “kampányfogás...

Trackback: Mi a nemzeti konzultáció? 2012.07.08. 21:38:55

Orbán Viktor levelet küldött többségünknek egy újabb nemzeti konzultációról, tévéhirdetésben pedig azt állítja, hogy az alkotmányozás is konzultatív módon történt. Nyilvánvaló, hogy nem a nemzet konzultál itt egymással, hanem a kormányzat a lakossággal...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tragedy 2012.07.08. 18:51:08

Viszont demagógiában utolérted a viktoriánus lelki közösséget. Fárasztó poszt. És mit keres a címlapon?

Kopasz Szuzukis 2012.07.08. 18:51:29

Egyetértek!!!
A felszabaduló összeget meg adják oda valamelyik munkanélkülinek, aki vállalja, hogy átképezteti magát.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.07.08. 18:51:53

Meg eleve sugalmazóak a kérdések, Orbán válasz, hülye vagyok válasz, még annál is hülyébb vagyok válasz. Borítékolható, mik lesznek a válaszok.

hungarisztan 2012.07.08. 18:56:37

Nem tudom, az jobb lenne-e, ha a sok képzett és művelt emberfő (akik mellesleg a saját háztartásukat nem képesek olyannyira átlátni, hogy nem vesznek fel olyan hitelt, amit nem tudnak visszafizetni) válaszolna, és még figyelembe is vennék a roppant bölcs válaszaikat.

Az úgymond konzultáció persze üres bullshit, szarnak ők mindenki fejére, csak azért kell az egész cirkusz, hogy legyen mint lobogtatni, hogy „dejsz a zemberek akarták így!”.
Ja, az emberek akarják, hogy ne legyen nyugdíjuk, legálissá váljon a totál széteső eü rendszerben a paraszolvencia, hogy az oktatási rendszert visszaröpítsük a XIX. századba, hogy a nyerges féle közgépek és társaik 10x-es áron csináljanak értelmetlen út- és vasútfelújításokat, hogy állami cégek fölösleges hirdetéseivel tömjenek ki bizonyos médiatermékeket, ésatöbbi, ésatöbbi.
Ja, és persze arról már nem is szóltam, hogy az egyre több, egyre bonyolultabb és tragikomikusabb adónemet és adótartozást is a zemberek akarják, hogy Lézer Jani fia jó parti lehessen, meg hogy Lézer Jani azt bírja mondani, hogy mindenki annyit ér, amennyit össze bír harácsolni.

És tényleg. Van, aki ezt akarja.

lavór 2012.07.08. 18:57:23

Nagyfokú naivság a szerző részéről azt hinni, hogy vele vagy bárki mással levelezne bármelyik politikus. A dolog lényege: pénz. Valakik jól kerestek ezzel a levelezősdivel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.08. 18:57:26

A kisebbik baj, hogy nem veszik figyelembe a szavad.
A nagyobbik, hogy ha figyelembe veszik is : amilyen barom kérdések vannak, amilyen baromságokat akarnak megint csinálni hős vezéreink, hát inkább ne.

A kérdések felének nem volt értelme a kérdőívan, vaze.

M_R 2012.07.08. 18:57:53

Nem a válaszokat kell borítékolni,hanem egy csomó újságpapírt, vagy egy mértre szabott vaslapot... Legalább fizessenek a túlsúlyos küldeményért extrát :)

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.08. 19:00:18

@hungarisztan: zseni vagy...
"nem vesznek fel olyan hitelt"
Mégis honnan a picsából kéne tudnia egy lakást vásárló embernek, hogy a húsz évre felvett hitelét tíz év múlva képtelen lesz visszafizetni, mert pl. a dilettáns és aljas fidesz kormány hathatós közreműködése hatására tönkremegy a munkaadója és nem talál más munkát?

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.08. 19:02:19

@lavór: kb. erről lehet szó. Amikor Szarházi Viktátor személyesen kéri számon, hogy ki merészelt ellene szavazni egy-egy parlamenti szavazáson... majd pont arra lesz kíváncsi, hogy az itt élők mit gondolnak.
Az már csak apróság, hogy ezek a jól megszerkesztett kérdőívek csupa olyan válaszlehetőséget adnak, amivel ezeket a gengsztereket támogatja a válaszadó. Olyan válaszokra általában nincs lehetőség, ami a komcsik ellenére lenne.

hungarisztan 2012.07.08. 19:03:15

@ColT:
Aminek meg nyelvtanilag volt értelme, az meg abba a kategóriába tartozik, hogy „legyen-e több munkahely”.

Ennyi erővel azt is kérdezhetnék, legyen-e ingyen sör. Kábé ugyanolyan értelmi színvonalat feltételez.

hungarisztan 2012.07.08. 19:10:17

@A fidesz a betegek kiirtására készül: dilettáns és aljas fideszkormányozásban nincs vita, ellenberger a munkaadó tönkremenése és a más munka nem találása akkor is rizikófaktor, ha nincs dilettáns és aljas fideszkormányzás.
Az esélyek tán picit mások, de ez pont nem vigasztalja azt, aki éppen a szopóág rossz oldalára kerül.

A hitelfelvevők túlnyomó része felelőtlenül, átgondolatlanul hozott olyan döntést, aminek egyenesági következménye nemcsak a saját mostani nyomora, hanem azon adófizetőké is, akik nem vettek fel ilyen hiteleket.

Például én sem vettem fel semmiféle hitelt. Igaz, nincs is plazmatévém, újautóm (régi sem), de még csak lakásom sem.
Hagyjuk ezt. Addig kéne nyújtózkodni, amíg a takaró ér.

A pénzügyi analfabetizmust meg ne akarjuk magyarázni. És pláne ne akarjunk országos költségvetést készíttetni azokkal, akik annyit nem képesek felfogni, hogy a devizaárfolyam, az bezony ingadozik. Ha szarul csinálják itten a dolgokat, akkor leginkább felmegy. Márpedig mondj ebben az országban 10 olyan egybefüggő évet, amikor nem szarul csinálták a dolgokat.

a_tom 2012.07.08. 19:12:04

Már hogy a fenébe lenne jó a kezdeményezés? Ha a képviselők tényleg a népet képviselnék akkor meglenne a lehetőség rá; elmész a képviselőd fogadóórájára vagy írsz neki levelet, stb, ő meg továbbítja a pártjának, és/vagy aszerint szavaz.
Ez a levelezgetés csak egy közpénzből sokba kerülő adatgyűjtés + hazug önreklám a kormánynak.

2012.07.08. 19:12:52

Inkább küldenének megint Millenniumi Országjárót, abban volt olvasható anyag is. Bár biztos könnyebb egy borítékért kitömni valakit pénzzel, mint egy sajtótermékért.

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Ne felejtsük a Földrajzinév-bizottságot se, ahol pár ember szakmai állásfoglalása a bizottság kinyírásához és a tagok egzisztenciális ellehetetlenítéséhez vezetett. Ezek után ne csodálkozzon Orbán se a 2014-es pofonon, mert senki nem meri a közvéleménykutatóknak se bevallani a valós véleményét.

hungarisztan 2012.07.08. 19:14:32

@a_tom: Ettől függetlenül hidd el, sokan maguk alá hugyoznak a gyönyörtől, hogy Viktor király megkérdezte őket. Személyesen!
Verhetjük a fejünket a falba, a sok IQ-fighter meghatottan húzza majd be az ikszet emellé az áldott rendes embör mellé.

JT_Biopower 2012.07.08. 19:19:14

Én csak éppen végignéztem, pár kérdést és válaszlehetőséget elolvastam.
Volt még egy olyan lap, hogy: "A továbbiakban is részt kívánok venni a nemzeti konzultációkban." + adjam meg az email címemet. Úgy emlékszem a törvény úgy szól, hogy a reklámlevelek esetében a lemondás lehetőségét kell felajánlani! Az hol van?

Még arra is emlékszem, hogy a munkám kapcsán több százmillió forintnyi állami megrendelést vettünk el a nyomdáktól. Most kapják vissza?

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.08. 19:20:00

@hungarisztan: háááát... nagyon nem egyformán látjuk a világot.
A munkaadó tönkremenetelével/létszámleépítéssel mindenki számolhat a gengszterváltás óta. Ilyen alapon senki se vegyen fel lakáshitelt, mert - ezt ex kollégáim maradéka is tanúsíthatja - még a legjobb szakember is járhat úgy, hogy jön egy faszfej főnök, aki ész nélkül rugdalja ki a neki ellentmondani merészelő kollégákat (a'la fidesz - bár nem ismerem annak a görénynek a pártállását), akik aztán vagy találnak munkát vagy nem. A közvetlen főnököm még talált. Akiket utána rugdaltak ki... többségük 40+ éves, van köztük akinek még iskoláskorú gyereke is van... Nem hallottam, hogy bármelyik talált volna munkát.
(félreértések elkerülése végett: én évekkel ezelőtt, önszántamból jöttem el - egyik oka volt, hogy ezt a dilettáns barmot a nyakunkra ültették főnöknek)

Arról meg végképp nem beszélve, hogy nagyon sok cégnek nem kellett volna tönkremennie, ha nem jött volna vissza a pártállam...

Azt meg te is csak addig hajtogatod, hogy aki nem talál munkát, az maga tehet róla, míg egyszer te is belekerülsz abba az egyre nagyobb csoportba, akinek hiába a szaktudása, öt diplomája, húsz éves gyakorlata, a kutyának sem kell, mert túlkoros...

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.08. 19:22:01

@nemorino: én félek, hogy nem lesznek a történelem szemétdombjára hajítva ezek a korcsok. Ugyanis a legtöbb embernek már teli a töke az összes szóba jöhető pártokkal - és nem ok nélkül.
Ha pedig nem megyünk szavazni, akkor ezek újra nyernek. Mert a csökött fideszes megy szavazni.
Lásd legutóbbi, időközi választások eredményei! Szinte mindenhol fideszes nyer még most is.

hungarisztan 2012.07.08. 19:26:00

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
„Azt meg te is csak addig hajtogatod, hogy aki nem talál munkát, az maga tehet róla, míg egyszer te is belekerülsz abba az egyre nagyobb csoportba, akinek hiába a szaktudása, öt diplomája, húsz éves gyakorlata, a kutyának sem kell, mert túlkoros...”

Én ilyet sosem mondtam. Bántó lenne az empátiahiány ilyetén mértékével vádolni. Mit értettél félre?

Már csak azért sem mondhattam, mert ha nem is túlkoros vagyok, a jelenséget ismerem, nagyon is közelről.

M_R 2012.07.08. 19:31:04

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
"Ha pedig nem megyünk szavazni, akkor ezek újra nyernek. Mert a csökött fideszes megy szavazni."

Azért már a csökött fideszesek száma is szépen apad....

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.08. 19:39:52

@hungarisztan: hát ha szerinted aki nem talál munkát, azzal valami gond van, tehát nem lett volna szabad hitelt felvennie...

@M_R: nem eléggé. :(

ezanicknevem2 2012.07.08. 19:53:43

hol van itt önkény? azt teszik amit az EU/IMF/MAZSIHISZ/a jó ég tudja kik
akarnak

hol van itt önkény?:D

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.08. 19:56:14

@ezanicknevem2: az általad felsoroltak akarták, hogy rabolják ki a nyugdíjpénztárakat, tegyék tönkre az egészségügyet, ítéljenek éhhalálra, hajléktalanságra rengeteg rokkant embert stb. stb. stb.

hörgőszelep (törölt) 2012.07.08. 20:01:05

@ezanickanevem2 Mielőtt belecsapsz a klaviatúrába, nem ártana végigondolni, hogy mit akarsz pötyögni! Én is útálom a vörösöket, de ekkora baromságot leírni....

hungarisztan 2012.07.08. 20:03:44

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Nem, én nem ezt mondtam.
Én azt mondtam, hogy meggondolatlanság olyan hitelt felvenni, amit az ember nem tud fizetni. Nagyon kevés kivételtől eltekintve indifferens, hogy milyen okból nem tud fizetni. (És nagyon kevés kivételtől eltekintve az okok teljesen banálisak.)

Ha Magyarországon – függetlenül attól, hogy milyen kormány van hatalmon – valaki felvesz hitelt, az rizikó. Anúgy ez a világ minden pontján rizikó, csak az nem mindegy, mennyire. De ez mellékszál. Ha a hitelfelvételt emberünk úgy teszi, hogy rezeg a léc (azaz a hiteltartozás törlesztőrészlete megközelíti azt, amit épphogy ki tud fizetni), az már komoly felelőtlenség és meggondolatlanság. Ha mindezt nem a fizetésével megegyező pénznemben teszi, az már egyenesen szerencsejáték, és a szerencsejátékokat sújtó adókkal kéne terhelni. Ha meg nincs legalább 2 évnyi olyan megtakarítása, amiből vész esetén tudja fedezni a tartozását, az szerintem büntetendő kéne hogy legyen.

Ha meg azt bírja állítani, hogy nem lehetett előre látni, akkor bolondok házába kell zárni, mert ebben az országban bármit el lehet mondani, csak azt nem, hogy ne lehetne előre látni, hogy konstans módon menetelünk a szakadékba hátszéllel. 1000 éve, nagyjából megszakítások nélkül.

Nem azt állítottam, hogy aki nem talál munkát, azzal valami baj van, mert pontosan tudom, hogyan működik a munkaerőpiac. Azt állítottam, hogy aki nem számol ezzel a lehetőséggel a mai Magyarországon, azzal van a baj. És igen: nem szabadott volna hitelt felvenni.
Hitelt az ember nem a folyó igényei kielégítésére vesz fel, hanem maximum üzletfejlesztési célzattal, azt is csak nagyon-nagyon szőrmentén, atombiztos üzleti tervvel a háta mögött, biztonsági tartalékokkal, vészforgatókönyvvel.
Magyarország esetében pedig minimum 2x-es szorzóval kalkulál.

Változatlanul állítom, hogy a hitelfelvevők többségének NEM szabadott volna hitelt felvenni, mert közük nem volt ahhoz, ami történt velük. Sem anyagilag, sem fejben.

És onnan indult az egész, hogy ilyen emberek lehetőleg ne akarjanak konzultálni az ország jövőjéről, mert enyhén szólva is nem hiteles a véleményük.

Ettől függetlenül persze az uralkodó rezsim elmehet a JQA-ba. De ez nem mentesíti a plebset. Már csak azért sem, mert ő hozta a nyakamra ezeket. (Meg a többi börtönpozitívat a többi pártban. Mikor melyiket.)

Rókakígyó 2012.07.08. 20:13:36

sajnos 20 év elrepült, vele együtt a remény is. és ez csak rajtunk múlott: a rendszerváltás lezárult, a lehetőségek minimálisra csökkentek, a nyomor karnyújtásnyira.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.08. 20:13:51

@hungarisztan: a problémás hitelek igen nagy része lakáshitel. Folytassam? Gondold már végig azt, amit leírtál!

Kabbe (törölt) 2012.07.08. 20:16:30

cirka 20 év alatt sikerült majdnem minden politikus parazitának nagybirtokot, kastélyt adni. + 3 millió nyomorultat "csinálni".
hajrá keletejurópa.

2012.07.08. 20:21:29

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Az időközi nem számít, kevés embert mozgat meg. 2014 más lesz, bár attól tartok, hogy a Jobbik fog aratni.

Egyébként igen, igazad van. Semmi pénzért nem szavaznék az MSZP-re vagy a DK-ra, ugyanígy vagyok a Jobbikkal és a Fidesszel is, a KDNP meg nem létezik. Vagy összekapja magát egy igazi konzervatív párt, vagy kénytelen leszek az LMP-re szavazni. De azt megígérem, hogy nem maradok otthon, ennyivel tartozok, már csak a nyugdíjmegtakarítások elzsarolásáért is.

vénkujon 2012.07.08. 20:34:11

ne aggódjatok. akkora győzelmi jelentést gépelnek, mint egy ház. utána a kérdőívek aláíróit meghívják egy békemenet2-re, és leszakad a pofátok az újabb elsöprő fideszsiker előtt.
és magyarország győz.

gaspen (törölt) 2012.07.08. 20:37:44

ez a blog is épp annyira felesleges, mint a levél, amiről szól

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.07.08. 20:41:20

Szerintem jó ötlet az emberek fele feltett kérdések.

Tudom a posztíró hozzászokott a komcsiknál hogy a megkérdezése nélkül döntenek mindenben, de ez Európában máshogy működik.

Patkány MSZP-sek Gyurcsanyisták példát vehetnének innen.

Bár kétségtelen a kérdések lehetnének jobbak, a csatornák pedig interaktívabbak (intenet, mobile app, ...)
De az irány jó.

Shopping 2012.07.08. 20:41:22

A sztori legjobb része, hogy ők küldik a levelet, DE MI FIZETJÜK a Postát!!!

béla a görög (törölt) 2012.07.08. 20:42:30

Semmiképp nem jó kezdeményezés. Egy rakat szar, fos, politikai marketing.
Egyrészről kitalálták már a véleménynyilvánitást úgy hivják népszavazás. (plusz 4 évenként választás) persze ha a népszavazásnál kikötik, hogy nem érinthet olyat kérdést ami pénzbe kerül akkor persze szarról sem lehet szavazni.
Másrészről kitalálták a civil szervezeteket, sajtót, ilyen-olyan szervezeteket, sok mindent ami társadalmi kontrollt kellene, hogy jelentsen a szar politika jelen esetben a szar fidesz kormány felett. persze ha a kormány baszik a társadalomra... (tedd fel a kérdést miért is? mire fel? egy 2/3-os választási győzelem erre nem adott jogosultságot.)
Harmadrészről meg 2012-ben az internet korában papiron levelezni...

Szóval most álproblémán monológizálsz. A kezdeményezés mint irtam egy rakat szar, fos, politikai marketing. kormánynak adva vannak a csatornái, ha komolyan érdekli a dolog használja őket. egyébként elmehet a náthás... oda.

És még egy. Nem Magyarország, hanem az emberek és eddig csak fidesz - Orbán Viktor sk. bohóckodott. Nagy különbség. lehet te szeretnél élsimitást végezni meg egybemosni, de nem!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.07.08. 20:43:25

@nemorino: Az LMP már egyszer kiesett..
Csak akkor még SZDSZ-nek hívták.
De pont annyit tudnak, és pont ugyanazok pénzelik.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.07.08. 20:44:28

@béla a görög:
nem jó mi ?
Véleményt mondani baromság.
Elég 4 évente ugye ?

Csak akkor tudnám minek téped itt a szád !? :DD

Gyűrött Papír 2012.07.08. 20:47:00

Ezek részben gazdasági kérdések. Nem az a kérdés, hogy én mit akarok, hanem mit lehet megtenni úgy az országban, hogy az nekem a legjobb legyen a lehetőségek mellett. Vagy lehessen pár év múlva...
Ehhez gazdasági szakembernek kéne lenni (hátástanulmányokkal stb). Én nem vagyok az. A minimálbér emelésről volt már szó, hogy kontraproduktív (lehet). Velem ne takarózzanak, hogy ÉN akartam. Ezt tipikusan a döntési felelősség elkenése. :((

Netuddki. 2012.07.08. 20:49:27

"Az előző dialógusban még magam is részt vettem, azonban idén már én sem bontottam ki a borítékot."

Oszt akkor még elhitted, hogy számít valamit a véleményed? Biztos te is hozzájárultál a fidesz 2/3-ához a szavazatoddal....

hungarisztan 2012.07.08. 20:52:41

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Nekem mindegy, milyen hitel.
Én nem vettem fel, mert tudtam, meddig ér a takaróm. Más meg felvette, mert szart bele.
Másnak van lakása, nekem nincs.
Az én adómból finanszírozzák az árfolyamgátat, hogy másnak legyen lakása, nekem meg ne. És amikor az árfolyamgát (pontosabban: tartozás-elodázás) áldásos hatása beüt, fogadhatsz rá nagy összegben, hogy akkor is adóból lesz konszolidálva, aki felelőtlenül adósodott el.
Folytassam? Gondold már végig, amit leírtál.

Ha, mondom ha!, tehát feltéve, hogy valaki felelős módon akart hitelt felvenni, kötött hozzá megfelelő biztosítást, ami munkaképesség megváltozása, munkahely elvesztése stb. esetére biztosította a túlélést.
Igen, kurva drága volt a biztosítás. Okkal? Okkal. Megkötötték? Nem.

Ja, és a kurvaanyját azoknak is, akik lehetővé tették a bankoknak a nagyarányú és érdemi adósvizsgálat nélküli hitelkihelyezést, azaz a felelőtlen, buta társadalom teljes eladósítását. Ez ugyanis messze nem csak azok problémája, akik meggondolatlanul költik a hitelre felvett pénzt.

t.peter 2012.07.08. 21:07:50

@hungarisztan: Látod, Hungarisztan, én felelőtlenül felvettem mindenféle hiteleket. Ezzel szívom a becsületes adófizetők vérét. Ugyan éppen belerokkanok a hiteleim visszafizetésébe, de legalább alaposan hozzájárulok a NER-hez, bakker, mert te meg pont banki különadót nem nagyon fizetsz. Azt ui. mi fizetjük, akik felelőtlenül vettünk fel 8-10 éve lakás-, kocsi-, mifaszom hitelt. Hidd el, rettenetesen szerencsés vagy, és ezt komolyan mondom! Saját lakásom nekem sincs, habár van egy a nevemen a földhivatalnál, de az a banké. Nem akarlak terhelni a részletekkel, de 20 milliót vettem fel rá hat éve, ebből kb. hetet már visszafizettem, most szerettünk volna egy kicsit előtörleszteni, nem végtörleszteni, csak előtörleszteni, és közölte a bank, hogy 12 milliót fizessünk azért a konstrukcióért, amit szeretnénk, mert a fennálló tartozásunk 29 milla. Érted: 20-at vettem fel, szűk 7-et már törlesztettem, így most épp 29-cel tartozom. Szerinted a különbözet kihez landolt? Biztosan nem a svájciakhoz, pedig CHF-ben vettük fel. Nem kellett volna? Persze, hogy nem. Sajnos azonban akkoriban CSAK abban lehetett felvenni. Pech.

ezanicknevem 2012.07.08. 21:16:34

@ezanicknevem2: megértem, hogy nehéz manapság jó nevet kitalálni, hiszen annyi minden foglalt. De méltányolnám, ha a gondolataidat egy, az enyémtől markánsan különböző, eredeti név alatt fejtenéd ki. Ugyanis eléggé távol áll az értékrended az enyémtől, és számomra kínos, ha az enyémhez hasonlító név alatt nyomat valaki ilyen IMF/EU/zsidóellenes szöveget.

Erőfeszítéseidet egy saját név kitalálására előre is köszönöm.

hungarisztan 2012.07.08. 21:22:49

@t.peter:
Nem féltem a bankokat sem.
De azt se mondhatja senki, hogy nem ismerte őket. Pláne a magyar bankokat. Elég csak egy országhatárnyit arrébb menni Nyugatra, hogy ugyanazon bankon belül lássa az ember, mekkora a különbség Nyugat és Vadkelet között. Pedig ezt a vircsaftot itt csinálják helyben, nem a gonosz multi, meg a karvalytőke, meg a tudomisénmicsoda. Meg kell csodálni bármelyik bankszékház mélygarázsában a magyar rendszámú autócsodákat, és látni fogod, hova ment el 20 millás tartozásodból 7 milla arra, hogy még 29-cel tartozz... Ebben bizony még csak nem is a bank a főgenya, hanem az az állami szabályzás, amely lehetővé tette ezt a gyakorlatot. Törvényhozás, PSZÁF, tökömtudja. Ez a vonat elment, a társadalom jelentős része el van adósodva. És közülük is sokan még csak nem is ingatlanra vettek fel hitelt, hanem új buzukira (mert a régi már 2 éves volt), meg lapostévére. És még ezt sem bírják törleszteni, mert ennyire ki volt centizve.
És még csak nem is fognak tanulni belőle, ide a rozsdás bökőt.

Szerencsésnek ugyan nem érzem magam, előrelátónak talán egy picit: ebben az országban azt sem lehet tudni, hogy tegnap mi történt, nemhogy azt, hogy holnap, meg 20 éven belül mi fog történni.
Azt mondjuk sejteni lehet, hogy nem lesz dán életszínvonal a mi életünkben. Meg még a dédunokáinkéban sem.

Sajnálom, aki így eladósodott, de sajnálom magam is, mert én meg nem a sajátomét fizetem, hanem az albérlet tulajdonosát gazdagítom minden hónapban egy törlesztőrészletnyivel. Nem szeretek belegondolni, hány millát fizettem már ki „fölöslegesen”. No, akkor most kinek jobb?

Megválogathatjuk, milyen módon élünk szarul. Cserébe azonban azt ne állítsd, hogy csak CHF-ben lehetett hitelt felvenni, mert ez erős kávé! Lehet, hogy egyes banki ügyintézők ezt állították, de ilyen törvény nem volt sosem, meg lehet, hogy a forinthitel rosszabbnak nézett ki (naná, nem ok nélkül!) – aki ennek bedőlt, no, pontosan arra (sem) bíznám azt, hogy országos költségvetési kérdésekben konzultáljon Viktor királlyal.

Hertelendi 2012.07.08. 21:30:19

@hungarisztan: Nyugi, a bankok ugyanúgy visszaosztanak bizonyos kormánytagoknak, mint akármelyik nagyobb cég. Valamiből csak megvastagodtak a lázárfélék, pintérfélék és a többi bűnöző

béla a görög (törölt) 2012.07.08. 21:38:26

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Általában a vélemény olyan mint a fing - mindenkinek van.
Egyébként szövegértési problémád van?
Megmondtam. A kormány véleményt akar - ott a népszavazás és a többi Nem kell tőle félni. Az a VÉLEMÉNY. Ez bohóckodás.
Egyébként azzal kommunikálok akivel akarok.
A fidesz kormánnyal a MANYUP államositás után NEM kommunikálok. Mindenben ellenük.

BlogMeister 2012.07.08. 21:44:52

Ez a levelezősdi arra szolgál, hogy "dicső pártunk" mégis tartja a kapcsolatot a néppel, kíváncsi a véleményére.
Ha valóban kérdések lettek volna, akkor kíváncsiak lettek volna a válaszokna is.
Amúgy egy nagy lófaszt tart Orbánunk a fülében.

mese1 2012.07.08. 21:59:17

Nohát, nohát, még hogy szólásszabadság, a liberálisok meg tiltanak, hanem tetszik valami, az ICA blogról kitiltanak és moderálnak mindenkit aki ellenkezik velük...

Sanda gyanu 2012.07.08. 21:59:26

Én igazándiból attól tartok, hogy amikor majd a 2014-es választások után a bíróságon akarjuk számonkérni a hibás gazdasági, politikai döntéseikért Vityát, meg a kormányát, akkor tágra nyílt szemmel arra hivatkoznak majd, hogy dehát mi nem vagyunk felelősek ezekert, hiszen mi csak azt tettük, amit az a 300.000 válaszadó akart. Szóval a felelősség áthárítását sejtem ebben a dologban, akármit is írt Rousseau a társadalmi szerződésről.

AkinekSemmiSemTetszik 2012.07.08. 22:00:06

Ha kiválasztottak volna 50.000 lehetőleg pártfüggetlen értelmes embert (van ennyi?) és nekik tettek volna fel nyílt kérdéseket, lehet többet jelentene ez a konzultáció. Így igazából lényegtelen. Ha tetszik a fidesz ötlete, akkor helyeset válaszoltál, ha nem tetszik, rosszat akarsz az országnak.. fúj fúj.

IPetya 2012.07.08. 22:02:29

@Member: A kérdésekkel lehet, hogy igazad van, de én semmikép sem szeretnék a lusták, írástudatlanok és közömbösök csapatába kerülni!

t.peter 2012.07.08. 22:04:25

@hungarisztan: Pedig de. Lehetett volna forinthitelt is, de azt nem tudtuk volna akkor felvenni. Ezt, ami most van, most nem tudjuk fizetni, illetve most még csak éppen-éppen, és nem tudom, hogy meddig még, de eddig bírtuk, talán fogjuk bírni. De legalább van egy kéró a nevünkön. Magadnak fizeted... ehh. (Bár így lenne.)
Mindegy, most nem gondolkodom rajta, a múlt havi ki van fizetve, az ehavi meg 12-én esedékes, azzal nem baszogatnak nagyon aug. 5-ig, max. rátesznek egy kis késedelmi kamatot, végülis a bankoknak is élniük kell valamiből, érted. :(
Nem lehetett forinthitelt felvenni, hidd el. Aki forinthitelt tudott volna hasonló összegben felvenni, annak annyi pénze kellett volna legyen, hogy inkább megveszi cash-ben az egészet és nem megy bankba, max. kölcsönkér a haveroktól meg a családtól egy kicsit. Egyszer valahol valamikor azt hallottam, hogy arról meg Járai Zsigmondot kellene megkérdezni, hogy ez miért alakult így, de én ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom, Járai meg egyébként is másból él már azóta (elég jól), ne bántsuk. 20 436 000 Ft volt a hitelünk összege a folyósítás napján, ami azért jó, mert mivel az árfolyamgát 20 millánál van meghúzva, így ebből mi kimaradhatunk. Én ezt nem is bánom. Egyszerűen nem értem én ezt az egészet, szerintem jól nem járnánk vele, max. még egy terhet vennénk a nyakunkba, fizethetnénk az államnak is valami extra szart. Nem most, majd 10-20-50 év múlva. Nem tudom, nem is érdekel, úgysem érint, mert rám nem vonatkozik. Azt még hadd mondjam el, hogy tanár vagyok, közalkalmazott, és a bruttó besorolási bérem 6 éve nem változott. A nettó igen, az folyamatosan csökken, de legalább is egyre kevesebbet ér. Ne feledd el, hogy nemcsak a CHF/HUF ráta romlik, de a benzin is feljebb ment vagy 100 Ft-tal az elmúlt hónapokban, években. Meg a gáz, meg a villany, meg minden. Pedig OV nagyon tüsszögött, hogy ekkora rezsit az emberek már nem bírnak el, aztán jól kitalálta, hogy a fassága meg a gőgössége miatt (ti. IMF szopatása) kieső pénzt valahonnan pótolni kell, bevezette a különadókat, mert a zembereket tovább már nem lehet adókkal terhelni. Most a legújabb az, hogy a fogyasztást fogják jobban adóztatni, hogy a munkát terhelő adók és járulékok tovább már ne nőjenek. Hova nőnének, bazmeg, 20 éve 50% körül kapom a nettómat a bruttóhoz képest, hol plusz 1%, hol meg mínusz 1%. Nem baj, holnaptól majd az ÁFA lesz 40%. Banki különadó? Telefonadó? Baleseti adó? Mekkora szerencse, hogy ezt már nem a zemberekkel fizettetik meg. Tényleg mi a faszt csinálnánk, ha azokkal fizettetnék meg...?!
t.

Hertelendi 2012.07.08. 22:04:54

@mese1: Előbb-utóbb be kell látnotok, ezt bebuktátok és vitya a sittre kerül...
Hogy kiket visz magával, az az ő döntése lesz.

IPetya 2012.07.08. 22:04:55

Én meg nem szeretnék a lusták, közömbösök és írástudatlanok csapatába kerülni!

mese1 2012.07.08. 22:11:42

@Hertelendi: Nahát nekik lehet tiltani a megszólalást, de azért azon gondolkodj el, hogy mi lesz a Fidesz után, segítek nem a szocik..., bár azt hiszem, még mindenkinek várni kell, mert lassan de elindult az ország a gödörből...

Hertelendi 2012.07.08. 22:16:33

@mese1: Tojok rá, hogy ki jön a fidesz után...csak azok takarodjanak...
"bár azt hiszem, még mindenkinek várni kell, mert lassan de elindult az ország a gödörből..."
Igen, elindult az ország a gödörből...lefelé...

t.peter 2012.07.08. 22:17:26

@mese1: Milyen jelekből következtetsz arra, hogy elindultunk felfelé a gödörből? Én ennek semmilyen jelét sem látom, sőt, én úgy érzem, hogy egyre mélyebbre süllyedek, süllyedünk. Hónapról hónapra nehezebb, pedig júliusban a gázszámla se annyi, mint mondjuk januárban...
Azt persze én is látom, hogy vannak olyan ismerőseim, akik idén se a Tisza-tóhoz meg a Balcsihoz mennek. Én 6 éve már sehová se tudok. Helyette van kocsim meg házam, mindkettő CHF-re.
t.

Hertelendi 2012.07.08. 22:27:21

@t.peter: Gondolod, hogy ez ma valakit érdekel?

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.07.08. 23:10:01

Istenem, hogy ennek sosem lesz vége... Mekkorát fognak koppanni kurva sokan, mikor rádöbbennek, hogy rohadtul nem lett elzavarva a fidesz. Kb. mint a legutóbbi fidesz szavazók. Mintha nem lett volna korábban sose fideszes országrombolás, mostmeg néznek, mint a luki nyúl, hogy átbaszta őket az orbán.
14-ben meg majd megy a nyüszítés, hogy nem gondoltuk volna, hogy tényleg román állampolgárok fognak dönteni felettünk, meg hogy nem is tudtuk, hogy új választási törvény van, hát hogy lehet ez, stb. Na de nem baj, csak 2018-ig kell csak kihúzni....
A faszom tele van már ezzel a sok idiótával. Nem a politikusokkal van a baj, hanem az ilyen tahókkal, akik megválasztják őket.
2014 mi? Meg az apád fasza az. Ökör.

átlátó 2012.07.08. 23:30:55

Idegenekkel nem levelezek. Soha.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.07.08. 23:51:31

A poszter se normális. A legutóbbi dialógusban részt vettél?
1. Miért, te ökör?
2. Szerinted az dialógus volt?
3. Tudod mi a különbség dialóg és monológ között?
omfg, fogadjunk, hogy te is rájuk szavaztál...

choko 2012.07.08. 23:59:48

...bohócország...a politikai elit pedig egy gyakorlat nélküli "lúzer-gyülekezet"!

Polit úr 2012.07.09. 00:08:23

Ha nem bontod föl a borítékot, és nem olvasod el a levelet, akkor honnan tudod, hogy mi áll benne?

jamesh 2012.07.09. 00:42:54

Felbontottam, elolvastam, jót röhögtem, majd elszomorodtam...

munkanelkuli 2012.07.09. 00:49:27

@M_R: Kik fizessenek? OV zsebpénze fogja bánni, szerinted?

Petyat 2012.07.09. 02:37:07

Én kinytottam a borítékot. A kérdések fele hülyeség, az engem érintő kérdésekre adott válaszok között pedig nem volt olyan lehetőség, amit választottam volna. Először gondoltam pontokba szedett levelet írok, de mivel az ilyen a kukában landolna azonnal (szvsz a többi is) inkább nem fárasztottam magam. Ez valóban nem nemzeti konzultáció, hanem önigazolás. A kormány nem a konzultáció kudarcának fogja majd fel az esetet, hanem önigazolásként. Mondván, ha az emberek azért nem nyílvánítanak véleményt, mert úgy tetszik nekik minden, ahogy viktor megálmodta.

ANTI-SQUIRREL 2012.07.09. 05:41:30

@hungarisztan: Azt vagod hogy most fognak lesuttelni egy adag bankart, mert jatszottak a penzzunkkel es rangattak a kamatokat. (Barclays anglia) Az hogy ketszer annyit kell fizetni az csak es kizarolag a bankarok hibaja, mert nem volt eleg ami elotte befolyt. Korul kellene nezni, hogy mi es hogy volt nem csak azt szajkozni, amit a tobbi idiota is mond hogy hulye vagy ha hitelt veszel fel. Persze gondolom az osszes banknak MO.-n ehhez semmi koze nincs. Csak arra lennek kivancsi hogy ha swajci frankban van a hitel es a nemzetkozi kamatokat rangattak/maniulaltak, akkor ahhoz mar miert ne lenne nekunk kozunk. Ja apropo nincs hitelem, ez csak a velemenyem.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.07.09. 06:40:46

Majd 2014 tavaszan egy elfuggonyozott kis fulkeben valaszolni fogok a kormany altal feltett kerdesre.

pjm 2012.07.09. 07:13:46

A lénywg, hogy azt sugallja, nincs alternatíva a fiingesz ellen. Hát van, mert a demokrácia az igazi ellenfél, tehát bármelyik párt jobb, mint a fingesz, csak NE legyen teljhatalma!!! Jöjjenek a barnaingesek, legalább gyorsabban elmennek a hitetlenek innen és maradnak az ősmagyarok...

borsoo 2012.07.09. 07:57:38

hello. ez konzultálósdi bennem is megpendített pár húrt.
oekocartha.blog.hu/2012/05/31/mit_szeretnel_61
köszi a posztot,
üdv,
Tamás

Itt az IMF, Orbán takarodsz végleg, azt igérted? 2012.07.09. 08:14:35

A rokkantak megalázó, embertelen, ellehetetlenítő helyzetéről miért nem konzultál a gonosz törpe?

Az EU ebbe is lépni fog, a nemzeti majom meg csodálkozik!

pjm 2012.07.09. 09:04:38

@A rokkantak visszaminősítése EU ellenes!: A nemzeti majom meg szabadságharcol, hogy az ő anyját is halasszák holnapra...

ex-dr. vuk 2012.07.09. 09:05:24

"a nép döntésével a demokrácia is megcsillan"
A demokracianak nem ilyen kikuldott szarokon kene megcsillanni, hanem hogy mondjuk nem fideszes partkatonak ulnek az allamhaztartas minden bugyraban, hanem valoban fuggetlen intezmenyek. Itt kezdodne. Ami most van az a "nesze paraszt, erezd, hogy demokracia van, akkor kesobb jossz ra, hogy diktatura".

Kabarészínész 2012.07.09. 09:08:55

ha kevesen küldik vissza az is siker, mert akkor "olyan jó irányba haladunk, hogy az emberek továbbra is a kétharmadra hagyják a döntést és nem kívánják tudatlanságukkal befolyásolni Viktort"

Farkos Tsapó Gyurka 2012.07.09. 09:24:55

Mit vártok egy half cigótól?

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.09. 09:42:43

@Farkos Tsapó Gyurka: tőled? Semmit. Legkevésbé azt, hogy olyan tetves kis náci legyél, amilyen vagy. :D

hungarisztan 2012.07.09. 09:52:36

@t.peter:
Drága barátom, tanári fizetésre 20 milla hitelt? És azért CHF-ben, mert a HUF kondíciók túl rosszak voltak?
Tényleg nem cseszegetésből mondom, mert megvan a magad baja, épp elég büntetés az, de azért ezt mégis hogyan gondoltad? Mikor, melyik kormányzat alatt kerestek úgy a tanárok, hogy ilyen adósságba csak úgy beleugorjanak? És miért nincs meg egy értelmiségiben az egészséges gyanakvás, hogy csodák márpedig nincsenek? Ha a forinthitelt ilyen szar kondíciók mellett lehet megkapni (vajon miért? tán van valami oka, nem?), akkor tán a devizahitel is tartalmazhat pár meglepit... No meg autót hitelre? Még vissza sem fizetted, máris elamortizálódta az értékét... (És ha összetörik? Autó nincs, tartozás meg van.) Tele lennék kérdéssel, mert számomra felfoghatatlan, hogy értelmes emberek hogyan képesek így aláaknázni a jövőjüket, sőt, akár a gyerekeik jövőjét is. Azért azt lássuk már, hogy mikor hitelt veszünk föl, akkor más pénzét költjük, nem a sajátunkat. A kamatban pedig a pénz jelenkori rendelkezésre állását fizetjük meg, ez a bankok feltalálása, vagy talán már az ókor óta így működik.

Egyetértek, hogy amit a magyarországi bankok megcsinálnak, az a disznóság teteje. Egyfelől azonban ebben 90%-ban az az állam a felelős, amelyik hagyja, hogy a bankszektor ilyen legyen. Hogy az állam miért hagyja, azt a fantáziádra bízom. A maradék 10%-on a bank és az állampolgár osztozik nagyjából fifty-fifty alapon.
Másfelől meg senkinek nem szorítottak gépfegyvert a fejéhez, hogy márpedig ha tetszik, ha nem, fel kell vennie 20 millió forintnyi CHF-hitelt. Soha eszem ágába nem jutna ennyivel túlnyújtózni a lehetőségeimen. Még a hitelkártyámat sem hagyom negatívba csúszni, mert az azt jelenti, hogy többet költök, mint amennyim van. Lakást meg pláne nem veszek hitelre, és pláne nem Magyarországon, ahol minden bizonytalan, csak az nem, hogy értéktelenedik a pénzed folyamatosan, és hogy minden kiszámíthatatlan, cserébe viszont stabilan egyre rosszabb lesz. Nyugtass meg, hogy nem történelmet tanítasz...

Na, befejezem, mert szégyellem magam az okoskodásért – nyilván azóta te is levontál pár konzekvenciát, ma már talán másképp csinálnád, kár, hogy nagyon drága a tanulópénz.
Együttérzek a problémáddal, de nem tudok egyetérteni azzal, hogy te felelősen, meggondoltan hoztál döntést, és csak a körülmények áldozata vagy. (Ilyen értelemben Orbán és bandája nyilván extramód betett az unortodox balfaszkodásaikkal, na de éppenséggel az előző díszpinty sem röpítette a gazdaságot...)

hungarisztan 2012.07.09. 10:05:38

@ANTI-SQUIRREL:
Elég rossz helyre lövöldözöl, ha azt gondolod, pusztán olyanokat szajkózok, amit a többi idióta is mond.
(Megjegyzem, miért is idióta az, aki felelős, meggondolt pénzügyi döntéseket tartana kívánatosnak?)
A megtakarításaimat több, különböző országban lévő bankban tartom, nem azért, mert annyi van, vagy mert offshore-lovag lennék (bárcsak az lennék!), hanem mert külföldön dolgoztam, és így alakult. De mikor Viktorék lenyúlták a manyupot, 315 fölé vitték a forintot és minden szavukkal az államcsődöt sürgették, akkor nem voltam rest a maradékot is elvinni Ausztriába (buktam rajta egy csomót, köszi Viktor ezt is!), ott is merőben érdekes tapasztalatokkal gazdagodtam. Ott is, itt is van Erste számlám, mit ne mondjak, ég és föld. Valami a nagy magyar különutasságban lehet, mert ilyen lehúzásokat, lopásokat, gerinctelen tisztességtelenséget, mint ami a magyar bankokban zajlik, soha, sehol nem tapasztaltam, még csak megközelítőleg sem.

A véleményem továbbra is fenntartom: hitelt a jövedelemtől eltérő pénznemben felvenni súlyos hazárdjáték. Bárki végiggondolhatja, aki valaha már váltott valutát életében, és látta, hogy tegnap még 3 forinttal olcsóbb volt.
Hitelt felvenni autóra, plazmatévére, egyéb fogyasztási cikkekre pedig nem más, mint orbitális felelőtlenség. Ha az embernek nincs pénze autóra, ne vegyen más pénzéből autót. Előbb megkeressük a pénzt, aztán költjük. Ez alól egyes-egyedül a termelési/fejlesztési beruházás a kivétel. Ami olyan profitot fog termelni, ami biztosítja a kamatokat. Annyira nehéz ezt lederiválni?

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.09. 10:12:53

@hungarisztan: forint hitelt szar kondíciók mellett? Persze, megvan a maga oka: a banktulajdonosok profitéhsége.
Ez az egész semmi másról nem szól, mint minél kevesebb munkával, minél több pénzt kisajtolni másokból. Lehetőleg azokból, akik amúgy is szarban vannak, mert akinek sok a pénze, az háromszor meggondolja, hogy bankhoz forduljon kölcsönért, ha meg mégis megteszi, akkor gondoskodik róla, hogy ne járjon rosszul.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.09. 11:40:35

Éljen a demokrácia és a jogbiztonság!

index.hu/belfold/2012/07/09/felfuggesztett_bortont_kert_molnar_gyulara_az_ugyesz/

Semmiféle törvénysértést nem sikerült rájuk bizonyítani, mégis felfüggesztett börtönre akarják ítélni őket! Anno azt hiszem, az ilyesmit úgy hívták, hogy koncepciós per...

t.peter 2012.07.09. 11:48:18

@hungarisztan: Azért ennyire nem vagyok én sem hülye. :) Nemcsak a tanári fizetésből élek, abból már réges-régen meghaltam volna.

Mindenben teljesen egyetértek veled, mégsem tudom azt mondani, hogy másként csinálnám. Sajnos egyikünk szülei sem tudnak megtámogatni annyira bennünket, hogy ne kellett volna ekkora hitelt felvenni. A ház, amit vettünk, nem rossz, sőt, nagyszerű, de rengeteget kellene még rákölteni, hogy késznek lehessen nyilvánítani. Egy lakótelepi 4.-5. emeleti lakás meg nem ért volna annyit, amennyibe került volna akkor, amikor a házat vettük. Ha még mindig albérletben laknánk, minden esélyünk elszállt volna mára, hogy egyszer saját házunk vagy lakásunk legyen.

Ennyi pénzért ez a ház jó vétel volt.

A tanári fizetésemmel csak azért hozakodtam elő, mert annak az emelése valahogy mindig csak ígéret marad. Alighanem így lesz ez a Hoffmann-féle tanári életpálya modell esetében is. Valószínűleg egy-két éven belül abba kell hagynom a tanítást, mert egyszerűen annyira sok (túl)munkával jár egyre kevesebb pénzért, hogy nem lesz más választásom. Egyszerűen döntenünk kell elég sokunknak, tanároknak, hogy élni akarunk, vagy továbbra is tanítani. Pedig kár érte, a 14. évet kezdem szeptemberben, és nagyon szeretem csinálni. (Nem törit tanítok. :))

Kiszámoltunk mi szépen mindent előre, nem nevezném meggondolatlannak ezt a házvásárlást. És hidd el, hogy bírnánk is, nehezen, de bírnánk, ha az elmúlt 3-4 év alatt nem éltük volna fel az összes tartalékunkat. Sajnos viszont feléltük, és most remény sincs arra, hogy egyszer majd újra lesz megtakarításunk is, nemcsak lejárt sárga csekkjeink.

Egyelőre viszont még van saját házunk. Egyelőre... Nem könnyű, na.

t.

hungarisztan 2012.07.09. 11:55:01

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
A profitéhség természetesen nyilvánvaló. Ezt azonban fölösleges felhánytorgatni egy szabad piacon tevékenykedő, BÁRMILYEN vállalkozásnak. Ha neked van egy vonatkerékpumpákat készítő céged, igyekszel minél drágábban eladni a kiváló (vagy kevésbé kiváló) vonatkerékpumpáidat. Vagy megveszik (mert mondjuk nincs más, vagy a konkurrencia is jó drágán adja), vagy nem (mert nem is kell annyira pumpálni a vonatkereket, vagy pénz hiányában lassabban ugyan, de a potenciális vevők inkább felfújják szájjal, vagy ha olyannyira kirívó az árrésed, akkor egy jó állam azt mondja, hogy csinálok egy állami vonatkerékpumpáló vállalatot, ami még feleennyiből is profitot termel, vagy adókedvezménnyel idecsábítok egy olcsóbb vonatkerékpumpagyárat, mindenki jól jár, kivéve téged, aki tisztességtelen hasznot akarsz harácsolni).
Akárhogy is: egy vállalkozáson (és ilyen értelemben a bank is egy vállalkozás, pénzt ad el jó drágán) nem lehet számon kérni, hogy nem akar minél kevesebbet keresni.
Drágán pénzt venni egyfelől nem kötelező, másfelől meg egy jó (= az állampolgárokat szolgáló) állam gondoskodik róla, hogy ne csak drágán lehessen pénzt venni.
Persze ez egy nagyon bonyolult folyamat, mert a harácsolási szándék mellett olyan okai is lehetnek a magas hitelkamatoknak, mint az, hogy nagyon magas a befektetési kockázat. Azaz: a vevők egy része nem fizet a leszállított vonatkerékpumpáért. Bármit csinálsz, nem tudod rajta behajtani a kinnlévőségedet. Ebben az esetben értelemszerűen kénytelen leszel keresztfinanszírozni a veszteségedet, és a többi vásárlóval megfizettetni a nemfizetők fogyasztását is.
Egy másik kockázati tényező, ha a jogszabályi és adózási környezet 10 percenként változik. Nem kell hozzá matekzseninek lenni, hogy ha az állam bármikor különadóval sújthatja a vonatkerékpumpa szektort, akkor a vonatkerékpumpa szektor biztonsági ráhagyással fogja árazni a termékeit.

No, praktikusan ilyen dolgok történtek a magyar bankszektorban. Mindenki tudta, hogy az elszabadult hitelpiacon nincs valódi lakossági fedezet a hitelek mögött, mégpedig azért, mert nincs a gazdaságban ekkora teljesítőképesség. (Ennek is sok érdekes oka van, nem is biztos, hogy ez az állítás ebben a formában igaz, de ebbe most ne menjünk bele.) Ez ugye azt jelenti, hogy a vásárló nem fizet a fogyasztásért.
A bankok azonban folytatták az esztelen hitelosztogatási (azaz pénzeladási) gyakorlatot, arra bazírozván, hogy a többi vásárlóval megfizettetik a kieső bevételeket, mégpedig azért, mert a megfelelő törvények, intézmények nem tiltják az ilyen keresztfinanszírozást.
A magyarországi hitelkamatok a nyilvánvaló harácsolási szándék mellett (ami önmagában nem büntetendő, elméletileg ott van a szabad piac, ami egészséges versennyel leszorítja az árakat) azért szálltak el, mert iszonyatosan nagy a kockázatuk.
Ha tőled a munkanélküli, kocsmában lógó Józsi kölcsönkér 100ezer forintot lapostévére, jó eséllyel elküldöd a sunyiba. Ez a normális reakció, mert tudod, hogy nem fogja tudni kifizetni. Ha van verőembered és genya vagy, akkor adsz neki kölcsön, de a magas kockázatra és a fellépő extra költségeidre való tekintettel 150ezret kérsz vissza 3 hónapon belül, mert ezalatt neked nem éri meg. Ha kell neki, kell, ha így nem kell neki, nem kell. Viszont ha kell neki és nem fizet (ami valószínű), akkor ráküldöd 20ezerért a verőembert, aki kiver belőle 40ezret, meg egy használt lapostévét, amit jó esetben el tudsz adni 70ezerért, ez eddig 110ezer. Te 100-at adtál neki kölcsön, 20-ba került a verőember, még mindig negatívban vagy, a kamatokból származó jövedelemről nem is beszélve. A másik kocsmában lógós Bélának ezért már csak 200-ért adsz kölcsön lapostévére, mert ha nem tud fizetni, ugyanúgy buksz rajta, ha viszont igen, akkor talán nullszaldóra kihozza a Józsi általi veszteségedet.

A bankok így diverzifikálták a valós adóselemzés nélküli (kezdőrészlet nélküli hitelek? Noooormáááális?) kockázatot. Ha fizetsz, kurva sokat fizetsz, hogy kompenzáld a nemfizetők által termelt veszteséget.

No, itt van az államnak felelőssége. Mármint lenne. Egyfelől abban, hogy nem engedélyezi a nyakra-főre történő hitelkihelyezést, és nem csak azért, mert a gondolkodásra képtelen állampolgárt is szolgálnia kell(ene), hanem azért is, mert az eladósodásnak továbbgyűrűző hatásai lesznek: aki el van adósodva, az nem fogyaszt, aki nem fogyaszt, az nem pörgeti a gazdaságot, ekképpen nem folyat be ÁFA-t sem az államkasszába, ebből kevesebb pénz jut rendőrségre, iskolára, nyugdíjra, egészségügyre, miegymásra. Megjelennek a bűnözés speciális formái, uzsorások, biztosítási csalások, ésatöbbi. Az állam adóemeléssel reagál. Erre feketedik a gazdaság, mert túl magasak az adóterhek, összességében még kevesebb adó folyik be, pedig több rendőrre, pénzügyőrre, börtönre stb. lenne szükség. Ördögi kör.

Kedves @A fidesz a betegek kiirtására készül, a történet nem annyira egyszerű, hogy a bankokat vasvillára kell tűzni, és akkor minden jó lesz. Logikailag sem állja meg a helyét, hogy a forinthitel szar kondícióit a bankok profitéhsége generálta, ugyanis jelen helyzetben az van, hogy a CHF-hitelnek SOKKAL szarabb kondíciói vannak.
Egyszerű dolog a bankokra hárítani a felelősséget, de nagyon-nagyon kontraproduktív. Mert ha a közakaratnak megfelelően jön egy gennyláda Orbán és megvágja különadóval a bankokat, attól neked semmivel sem lesz jobb. Ellenben a bank vagy kivonul a megbízhatatlan piacról, ahol az állam kénye-kedve szerint sarcol (ezt Kubában szokás csinálni, de ott is szégyenkeznek miatta), vagy tovább csökken a bank hitelezőképessége, vállalkozások, cégek nem jutnak termelési, fejlesztési hitelekhez, ezért munkaadók zárnak be, növelvén ezzel a munkanélküliséget, az eladósodottságot (és az összes többi kísérőjelenséget, amit fentebb írtam).
Ha a helyzetnek van felelőse, akkor az a politikusi gárda (pártfüggetlenül!), amelyik hagyta, hogy ez történjen, valószínűleg nem teljesen érdek nélkül.

Egy bankon számon kérni, hogy miért akar profitot termelni kábé olyan, mint egy sivatagon számonkérni, hogy miért áll homokból. Lehet, hogy zavaró, de ez a természete mindkettőnek.
Jó lenne felnőni a politikusok által az emberek szájába adott sorvezető mellől, és megszokni, hogy a profit, a kapitalizmus nem szitokszó. Amikor az volt, azt kommunizmusnak neveztük, és igyekeztünk tőle megszabadulni, emlékszel? Nem tehetünk róla, hogy egyes politikusoknak ilyen rövid az emlékezete, és visszacsinálnák a kommunizmust, de nekünk ebben azért nem kell részt vennünk, mert okosabbak vagyunk náluk, nem igaz?

hungarisztan 2012.07.09. 12:25:21

@t.peter:
Bizonyos értelemben megnyugtat, hogy nem csak tanári fizetésből élsz, bizonyos értelemben meg elég baj, hogy tanári fizetésből nem lehet megengedni egy olyan luxust, mint egy lakás/ház törlesztőrészlete.

Bennünket sem támogatott senki, külföldi kutatói állásban kuporgattam össze némi kezdőtőkét közel 7 évig 16 négyzetméteren élve.
Ezzel együtt eszembe sem jutott itt hitelt felvenni lakásra, és nem csak azért, mert ismét megpattanunk innét. Helyette havi 140 mátyáskirály elmegy albérletre (50nm) + rezsire. 3 éve lakunk itt, az picit több, mint 5 millió forint, amit nem a magunkéba toltunk. De ma sem mernék másképp dönteni. Vagy ha úgy tetszik: ma pláne nem.
Ja, és mióta itt élek, lószart sem keresek. Itt nem kell a tudásom.

Mivel bíztathatnálak? Mert az kevés, hogy egyszer tán ez a mocsadék banda eltakarodik (magától nem fog, a nép, az istenadta nép meg... na, szóval rájuk nem lehet bazírozni) – merthogy ki jön utánuk?

Külföld?
Hidd el, egészen sok honvágyat kompenzálni tud, ha hóvégén nem csak a befizetetlen csekkek vannak vacsorára, meg ha nem kommunisták és nácik hörögnek a médiából naphosszat. Ha meg nagyon hiányzik a Hungarisztáni Népi Demokratikus Köztársaság, Európából bárhonnan itt lehet lenni gyorsabban és civilizáltabban, mint ahogy Budapestről eljut az ember Nyíregyházára.

hungarisztan 2012.07.09. 12:28:15

@A fidesz a betegek kiirtására készül: No, hát jó példát hoztál.
A Gyulus, mint a tisztességesség példaképe? Hát, kérdezgess XI. kerületi lakosokat. Meg nézz körül például a Kopaszi gáton, mennyiért lett eladva. Ja, és ne az ott felhúzott népszórakoztató cirkuszt nézd (ami szerintem már önmagában kitermelte a vételárat), hanem a területet, ami az erőműig húzódik.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.09. 12:47:10

@hungarisztan: nem, mint a tisztesség példaképe! Ne magyarázd félre azt, amit leírtam!
_NINCS ELLENÜK SEMMIFÉLE BIZONYÍTÉK, SŐT! MINDENT JOGSZERŰEN CSINÁLTAK. MÉGIS EL AKARJÁK ÍTÉLTETNI ŐKET!_
Felfogtad, hogy ez mit jelent?
Hogy téged is bármikor leültethetnek a későbbiekben, ha éppen valamelyik faszkalapnak nem tetszik a pofád.
Szintén ma olvastam, hogy Kínában léteznek munkatáborok, ahová (állítólag) bírósági ítélet nélkül viszik az embereket. Kísértetiesen hasonlít egymásra a kettő...
(azt már meg sem említem, hogy az esztergomi meggyes elvtárs a mai napig szabadlábon van, holott nyilvánvalóan sorozatban követett el bűncselekményeket - minimum hűtlen kezelés formájában)

hungarisztan 2012.07.09. 13:27:35

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Igen, tudom, mi az a koncepciós per.
Jog szerint lehet, hogy nem lehet megfogni ezt a kiscsávót sem, mint ahogy a többit sem, ilyen értelemben igazad van, hogy hajmeresztő dolog készül. Azonban pont nem ő lesz az illető, aki miatt könnyeket fogok hullajtani. Van épp elég derék, becsületes ember, akivel az Orbán rezsim igen durván kitolt és kitol – értük hamarabb emelem fel a szavam.
Félre ne értsd, nem azt mondom, hogy ne légy hű az elveidhez. De számolj vele, hogy ha címeres gazemberekre pazarlod a patronjaidat, az nem feltétlenül fog tetszést aratni (mert nem mindenki tud különbséget tenni elvek és gyakorlat között), különösen akkor, ha nálánál tisztességesebb emberek is védelemre szorulnának.

Ne írd csupa nagybetűvel, hogy mindent jogszerűen csináltak, mert olybá tűnik, mintha elhinnéd, hogy akkor minden rendben is volt velük.
Sajnálatos, hogy jog és moralitás ennyire különvált, külön tud válni Magyarországon, de attól nekünk nincs megtiltva, hogy különbséget tegyünk tisztesség és tisztességtelenség között. Utóbbi védelmezése még akkor is émelygős érzést okoz, ha amúgy de iure rendben van a csávó.

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.09. 15:26:56

@hungarisztan: te vagy nagyon nem értesz, vagy nem is akarsz érteni.
Nem tartom tisztességes embernek az illetőt, de a demokrácia és a jog sárbatiprása, ami most folyik. És így nézve, kurvára leszarom, hogy az illető mekkora gazember. Ítéljék el azért, amit valóban elkövetett!
süti beállítások módosítása